Referencialista

Bars Ruth, Vámos Tibor , Nagy Dezső , Monos Emil , Max Gyula,Benedek András (szerk.)( 2015) Rendszerek a szakképzésben, (ISBN 978-963-313-206-7), Budapest: BME Tanárképző Központ,  123 p.

András Benedek, Kristóf Nyíri (eds.) (2015) Beyond Words: Pictures, Parables, Paradoxes (Visual Learning; 5. ),(ISBN 978-3-631-66385-1) Frankfurt/M.; Berlin; Bern; Bruxelles; New York; Oxford; Wien: Peter Lang Internationaler Verlag der Wissenschaften,, 2015. 260 p.

András Benedek, Kristóf Nyíri  (szerk.) (2014) The Power of the Image: Emotion, Expression, Explanation. (Visual Learning; 4.),(ISBN 978-3-631-64713-4) Frankfurt/M.; Berlin; Bern; Bruxelles; New York; Oxford; Wien: Peter Lang Internationaler Verlag der Wissenschaften, 287 p.

Benedek András, Nyíri Kristóf (eds.) How to Do Things with Pictures: Skill, Practice, Performance (Visual Learning; 3. ) (ISBN 978-3-631-62972-7) Frankfurt/M.; Berlin; Bern; Bruxelles; New York; Oxford; Wien: Peter Lang Internationaler Verlag der Wissenschaften, 2013. 224 p.

Benedek András – Golnhofer Erzsébet (szerk.) (2013) Tanulás és környezete. Tanulmányok a neveléstudomány köréből, (ISBN 978-963-508-751-8), MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság, Budapest, 298 p.

András Benedek, György Molnár (2014) ICT in Education: A New paradigm and old obstacle In: Arno Leist , Tadeusz Pankowski (Eds.) ICCGI 2014 : The Ninth International Multi-Conference on Computing in the Global Information Technology . (ISBN:978-1-61208-346-9), Sevilla , Spain,  pp. 54-60.

András Benedek, György Molnár (2015) New Approaches to the E-content and E-textbook in Higher Education, In: L. Gómez Chova, A. López Martínez , I. Candel Torres (eds. )INTED2015 Proceedings: 9th International Technology, Education and Development Conference. (ISBN 978-84-606-5763-7) Madrid , Spain, International Academy of Technology, Education and Development (IATED),  pp. 3646-3650.

Cedefop (2015) Vocational education and training systems in Europe. Spotlight on VET, Luxembourg, doi:10.2801/5006-978-92-898-1374-8, 70 p.

Ferguson, Eugene S. (1977) „The mind’s eye: Nonverbal thought in technology.” Science 197.4306 :827-836.

Grenfield, P. (2009) „Technology and informal education. What is taught, what is learned.” Science. 323, pp. 68-71.

Gessler, Michael; Herrera, Lázaro Moreno (2015) Vocational didactics: Core assumptions and approaches from Denmark, Germany, Norway, Spain and Sweden, International journal for research in vocational education and training 2,) 3, S. pp. 152-160.

Kampffmeyer, U. (2006), Enterprise Content Management, Unternehmens beratung Dr. Ulrich Kampffmeyer GmbH. http://www.project-consult.net/Files/ECM_White%20Paper_kff_2006.pdf (letöltve: 2016.04.19.)

Kristóf Nyíri (2014) Meaning and Motoricity-Essays on image and time (ISBN: 978-3-631-65134-6) Frankfurt/M.; Berlin; Bern; Bruxelles; New York; Oxford; Wien: Peter Lang Internationaler Verlag der Wissenschaften, 152 p.

Siemens, G., Connectivism (2005) ”A learning theory for the digital age.” International Journal of Instructional Technology and Distance Learning (ISSN 1550-6908),Vol 2. No. 1.
http://www.itdl.org/journal/jan_05/article01.htm (letöltve: 2016.04.20.)

Sysbook (2016) – Készült a Magyar Tudományos Akadémia Automatizálási és Számítástudományi Intézete tudományos programjának keretében a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Alkalmazott Pedagógia és Pszichológia Intézetével együttműködésben, http://sysbook.sztaki.hu (letöltve: 2016.04.20.)