A 9. BUDAPEST Képi Tanulás KONFERENCIA kötete
- How Images Behave. Perspectives on Visual Learning. Vol. 4. [PDF]
A digitális átállással kapcsolatos tapasztalatok a kutatócsoport gyakorló pedagógus tagjaitól
- Benedek András összefoglaló anyaga (2020. 03. 30.)
Kutatásunk lényege, hogy a nyitott tananyag-fejlesztési folyamatba bevonjuk a hallgatókat (leendő szakmai tanárokat) és olyan módszertani tudáshoz jutassuk, mely alkalmas az aktív tanulás – közösségi tartalomfejlesztési elemekkel történő – folyamatos fejlesztésére. Szakmódszertani szempontból eljárásunkat tehát nyitott tananyagfejlesztésnek (OCD – Open Content Development) nevezzük. E szakmódszertani megközelítés a következő felismerésekre épül:
Az iskolai környezet és a tanulók esetenként a hagyományostól elforduló tanulási késztetése alapján kutatásunkban azt feltételezzük, hogy a képi tanulást és a gyakorlati megoldásokat a tananyaghoz kapcsolva az eddigieknél szervesebb módon lehet a tudásreprezentációra aktívan vállalkozók, s a tudást elsajátítók számára fejlődési lehetőséget teremteni. E megközelítés a következtetések szintjén új neveléstudományi felismeréseket jelenthet, s joggal feltételezhetjük, hogy a további kutató-fejlesztő munka a tanítás-tanulás jelentős módszertani korszerűsítésének lehetőségét hordozza.
Jelenleg munka folyik. A publikus eredmények megjelenésük időpontjában kerülnek feltöltésre az oldalra.
A Nyitott tananyagfejlesztés a szakképzésben projekt várható eredményeiről itt olvashat.
MTA-BME Nyitott Tananyagfejlesztés Kutatócsoport közlemények, ISSN 2498-8820
- Koncepció és partnerek (1. szám, 2016)
- Tartalom, szolgáltatások, példák (2. szám, 2017)
- Új partnerek és fejlesztések (3. szám, 2017)
- Hozzájárulás a digitális pedagógia jelenéhez és jövőjéhez (eredmények és perspektívák) (4. szám, 2018)
- Bővülő hálózat … (5. szám, 2018)
- Új módszertant a szakképzésben! (6. szám, 2018)
- Tanterv – tananyagegység – mikro-tartalom online környezetben (7. szám, 2019)
- Mikrotartalmak alkalmazása – módszerek iskolai szemmel (8. szám, 2019)
- A szabályozástechnika alapkurzus innovatív oktatási módszerei (9. szám, 2019)
- Mobil alkalmazások a nyitott tananyagfejlesztésben (10. szám, 2019)
- Mikropédia.hu – mikro-tartalom alapú nyitott oktatási platform (11. szám, 2020)
- Mikro-tartalmak fejlesztése és kezelése (12. szám, 2020)
- McApp a nyitott tananyagfejlesztésben (13. szám, 2021)
- Korszerű digitális eszközökkel és felhőalapú szolgáltatásokkal támogatott kooperatív módszertani megoldások a nyitott tananyagfejlesztési modell (OCD) támogatásával (14. szám, 2021)